پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)

رایج‌ترین تعریف یادگیری خودراهبر به وسیله نولز این چنین است: فراگیران با کمک یا بدون کمک دیگران برای تشخیص نیازهای یادگیری، تدوین اهداف، شناسایی منابع انسانی و غیرانسانی، انتخاب و اجرای راهبردهای یادگیری و ارزیابی پیامدهای یادگیری ابتکار عمل دارند. یادگیرندگان خودراهبر، افرادی خودانگیخته، ساعی، مستقل، خود منضبط، خودباور و هدف‌محور هستند. ویلیامز تاکید کرده … ادامه خواندن پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)